10 ماده غذایی که باعث سم زدایی از بدن می شود
نوشته شده توسط : sibesalamati

10 ماده غذایی که باعث سم زدایی از بدن می شود

 

1. میوه ها:
میوه ها سرشار از محتوای مایع هستند و همین امر به بدن کمک می کند از شر سموم خلاص شود. هضم میوه ها بسیار اسان است و سرشار از آنتی اکسیدان ها، مواد مغذی، فیبرها و ویتامین های مهم می باشند.

 

2. غذاهای سبز:
یخچال خود را با جلبک دریایی سبز،جو، گندم؛ کلم؛ اسفناج؛شابانک و سایر سبزیجات ارگانیک سبز پر کنید. این سبزیجات می توانند باعث سم زدایی از سیستم گوارش شما شوند. کلروفیل موجود در این مواد به بدن کمک می کند از شر سموم محیطی خطرناک که از فلزات سمی، حشره کش ها، آفت کش ها، محصولات پاک کننده و سایر موارد حاصل شده اند؛ خلاص شود. همچنین این سبزیجات به کبد کمک می کنند فرآیند سم زدایی را به درستی انجام دهد.

 

3. لیمو، پرتقال و لیموترش:
مرکبات به بدن کمک می کنند سموم اضافی را دفع کند و به سیستم گوارش کمک می کنند فرایندهای آنزیمی را به خوبی انجام دهد. آب لیمو از کبد و کلیه ها در فرایندهای پاکسازی بدن حمایت می کند. برای افزایش سم زدایی، هر صبح خود را با یک لیوان از آب لیموی گرم آغاز کنید.

 

4. سیر:
سیر یکی از بهترین مواد غذایی سم زدا در جهان است. این ماده باعث می شود کبد آنزیم های سم زدا را که سموم باقی مانده از سیستم گوارش را فیلتر می کنند، تولید کند. توصیه می شود برش های سیر یا سیر پخته شده را به مواد غذایی خود اضافه کنید تا به بدن کمک کنید فرایند سم زدایی را به راحتی انجام دهد.

 

5. کلم بروکلی:
کلم بروکلی سرشار از آنتی اکسیدان هاست و می تواند آنزیم های سم زدا در سطح سلولی را تحریک کند. جوانه های این گیاه نسبت به گیاه رشد یافته آن، بسیار موثرتر عمل می کند.

 

6. چای سبز:
چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان هاست و سموم را از طریق محتوای مایع خود پاک می کند. این چای در برگیرنده انواع خاصی از آنتی اکسیدان هاست که به آن کاتچین نیز می گویند. این آنتی اکسیدان عملکرد کبد را افزایش می دهد.

 

7.ماش:
ماش توسط پزشکان آیوردایی برای هزاران سال است که مورد استفاده قرار می گیرد.

 

8. سبزیجات خام:
پیاز، هویج، کنگر فرنگی، مارچوبه، بروکلی، کلم، کلم پیچ، کلم بروکسل، گل کلم، سیر، چغندر، زردچوبه، ارگانو می توانند پایه و اساس یک رژیم غذایی سالم را تشکیل دهند. ترکیب این مواد غذایی به کبد کمک می کند مواد شیمیایی سمی را دفع نماید.

 

9. دانه ها و آجیل ها:
دانه ها و آجیل ها هضم راحتی دارند. دانه کتان، دانه کدوتنبل، بادام، گردو، دانه کنجد، دانه چیا و سایر موارد همگی گزینه های خوبی هستند. این مواد اگرچه سم زدای موثری هستند اما بهتر است از کره آجیل ها که شکر اضافی به آن وارد شده است خودداری کنید.

 

10. روغن امگا 3:
از روغن دانه کتان، روغن زیتون، روغن آووکادو برای کمک به سم زدایی و نیز روان کردن دیواره روده استفاده کنید.

 

منبع: globalhealingcenter





:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: